© 2014 Sedef Örsel Özçelik

2015/09/26

Bazen kısacık bir cevapta basit ama işe yarar çarelerin çözüm anahtarı gizlidir...

Çok zamandır seslenemedim bu köşeden, yazamadım.  Ama gelen mesajlara ve sorulara tek tek cevap vermek için elimden geleni yapıyorum.  Bana gelen mesajları ve cevaplarımı ara buradan paylaşmaya karar verdim.  Netice de tüm sorular ve cevapları aslında tüm ebeveynleri ilgilendiriyor.
İşte en son taze bir anne şu mesajı gönderdi:
"İyi günler, 
Yaklaşık 2,5 aylık bir kızım var. Uyku konusunda sıkıntı yaşıyoruz. Herkes farklı yöntem ve önerilerde bulunuyor. Yanlış ve zor bir aliskanlik kazandirmak istemiyorum. Ayrıca gaz problemi yaşıyoruz. Bu sebebten sizden yardim almak istiyorum."
Ben de kendisine şu cevabı gönderdim:

"Sevgili Anne,
Yeni doğan bebeklerin en sık rahatsızlığı gaz ve uyku.  Bebeğiniz ne ile besleniyor?  Anne sütü alıyorsa emzirirken memeyi doğru kavrıyor mu?
Mama alıyorsa bu mevzuyu muhakkak doktorunuzla görüşün farklı mamalar denenebilir.
Uyku konusu çok farklı görüşlerin karıştığı ve tartışıldığı bir mevzu.
Sizin ailenin şartları ve beklentilerine göre en doğru seçimi sizin yapmanız mümkün.
Gün Yayıncılığın yeni doğanlarla ilgili çok güzel kaynak kitapları var.  Dilerseniz onların sayfasına bir göz atın: http://www.gunyayincilik.com
Sevgiyle,

Sedef"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder